Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Det är konstigt det där

Av S - 11 maj 2008 11:24

... med mat. Om jag äter lite för mkt riktig mat (enligt mig själv) känns det skit. Men om jag däremot äter godis eller någonting som förmodligen innehåller betydligt fler kalorier är det inte lika farligt. Skumt. Det borde ju vara tvärtom.


Idag har jag en känsla av att maten kommer att gå åt helvete, rent ut sagt. Har inget för mig, är depp-ledsen-uttråkad-irriterad-uppgiven och orkar inte bry mig om någonting. Vill åka till affären och köpa en massa skräp som jag kommer att må jättedåligt av att äta men jag kan inte komma på något som jag hellre gör. Om någon ringer och vill hitta på nåt kan jag komma med en ursäkt för att INTE hitta på nåt. Jag vill äta idag, okej?


Trots att jag inte har ett fysiskt behov av mat just nu, tyvärr. Hetätning ger större kick när man är utsvulten. Men som sagt, just nu beöver jag verkligen höja serotonin-nivåerna i hjärnan med socker för att bli lite uppåt.  


Men usch, nej, min kropp kommer att bli ännu mer deformerad om jag äter. Jag blir galen på den här onda cirkeln. 


Varför kunde man bara inte fått en kropp man trivs någorlunda med? VA???


Usch, den här bloggen har blivit så himla gnällig...  

 
 
A

A

11 maj 2008 11:52

Tack så mycket! Ja jag hoppas att foten blir bättre snart!! NU! haha

http://www.endoftavvanilj.blogg.se

 
L

L

11 maj 2008 19:19

Hej !
Jag hoppas att du inte fullföljde "ätandet".. för det slutar ju aldrig bra, och det mår man aldrig bra av.
kram!

http://livnea.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

12 maj 2008 15:58

Gnäll på du! :o) Det är väl sånt som bloggen är till för... en ventil!

Sköt om dig!

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Zanning

Zanning

12 maj 2008 19:19

Tänk - ny vecka nya möjligheter:o)

http://zanning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards