Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

!!!!!

Av S - 13 maj 2008 20:50

Varning, jag är inte på bra humör idag...hm, vad ovanligt.


Vissa dagar önskar man bara att man inte hade gått upp, för redan när man ligger där och gömmer sig under täcket vet man att allt man kommer göra idag kommer gå åt skogen. Varför kunde man inte bara hoppa över de dagarna, när man vet i förväg att det inte kommer funka?


Jag vet allvarligt talat inte hur jag ska fixa det här. Jag kan inte komma på en endaste liten sak som är värd att leva för, och det skriver jag inte för att jag är emo eller någonting, bara uppriktig. Om man inte tycker någonting är roligt, bara jobbigt, hatar sig själv, hatar allt och alla omkring en, orkar inte umgås, orkar inte försöka, orkar inte ta tag i problemen, orkar inte vara positiv, orkar inte låtsas att allt är bra, orkar inte leta efter något ljus någonstans som skulle kunna leda till något bättre, VARFÖR ska man då gå omkring på den här jorden och bara vara ett problem för sig själv och alla andra? Jag vet inte, och det är just det jag funderar på 24/7.


Vilket sätt jag än prövar funkar inte den förbannade maten och jag vet att jag bara förstör mig själv ännu mer, invändigt, utvändigt, fysiskt, psykiskt - på alla sätt. OCH jag förstör mig plånbok.

Studenten närmar sig och jag får ont i magen bara av att tänka på den. Sen har jag inte en jävla aning vad jag ska hitta på i sommar och resten av mitt liv ... har inte lust att göra någonting heller för den delen. Vet inte vad jag är intresserad av, vad jag tycker är roligt, vet ingenting. Allting är bara jobbigt... kan bara tänka på alla problem i min lilla värld som jag skapar åt mig själv.


Jag skulle behöva gråta, länge och mycket, men jag kan inte. Har ingen kontakt med några känslor. Kan tvinga fram några tårar men inte mer. Det hjälper liksom inte. Får väl dunka huvudet hårt i väggen istället och hoppas att lite fler hjärnceller dör så att det blir svårare att tänka.


Är bara så fruktansvärt trött på att vara ovän med mig själv, min kropp, maten, världen, människorna, familjen, livet. Kan knappt ligga i min säng utan att få ett dampryck och få lust att bara slå sönder mig själv för att jag inte kommer på någon annan lösning.


Enda anledningen till att jag fortfarande är här är för att jag är så bra på att leva i en fantasivärld, stänga av mig själv och försvinna någon annanstans. Bara bort, bort, långt bort.


Givande inlägg...

 
 
magda

magda

14 maj 2008 08:17

håller med vissa dagar önskar man att man bara sovit sig förbi

http://KillMissAmerica.blogg.se

 
Don't mind me

Don't mind me

14 maj 2008 20:44

Precis så där var min måndag, jag kände direkt på morgonen att det här skulle gå åt helvete. Tycker som du, varför kan man inte bara hoppa över såna dagar?

Det gör så ont i mig att läsa det du skrivit, dels för att det är sorgligt men dels för att jag känner igen i så himla mycket. Hur ska man orka kämpa när allt känns meningslöst, när man inte har några drömmar eller vet vad man vill över huvud taget? Att ständigt känna sig som en börda både för sig själv och alla andra, hur kul är det? Det som får mig att orka leva är det där hoppet, som ibland känns väldigt litet och ibland ganska verkligt. Innerst inne tror jag nog att det finns ett liv bortom självhatet och ätstörningen, bara man ger det en chans. Ge inte upp!

http://dontmindme.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards