Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Solskenshumör

Av S - 14 maj 2008 21:27

Kommer nog fortsätta med mitt gnäll för dagen idag blev inte precis roligare, trots att jag idag gjort mitt livs sista prov, som gick rätt okej trots att hjärnan inte funkade när jag skulle plugga igår. Nu är det inte mkt plugg kvar!


Men iaf, hade nästan två timmar att döda efter skolan tills bussen gick. Knallade runt på stan och letade efter studentklänning och förbannade det faktum att jag inte kommer undan studenten hur jag än gör. Måste helt enkelt vara huvudperson för en dag, samt springa runt och vara social i en hel vecka med en cider i handen. Huh! Har iaf hoppat av balen, det känns bra med tanke på att tjejkompisarna diskuterade hur många dagar innan balen man måste avstå från mat för att klänningen ska sitta bra. Dietplaner på hög nivå måste jag säga...


Jo, jag va ju på stan. Mådde verkligen kass. Jag ser nog ut som sju svåra år när jag vandrar omkring och stirrar hatiskt på alla människor: prata inte med mig för då åker du på en käftsmäll, typ. Jag är bara så himla ledsen, uppgiven, har lust att bara lägga mig ner på marken och blunda, försvinna.

Så jag självmedicinerar mig. Choklad är bra grejer för sånt. Var inte ett dugg sugen på det, hungrig eller någonting, bara i extremt behov av någonting som får mig att bli lite uppåt för en stund. Tyvärr (!) kom en kompis och störde när jag gick från affären, ville umgås. Jag ville gömma mig på biblioteket och inta mina droger. Ett ytterligare tyvärr var att brorsan ringde och sa att han, syrran och pappa skulle hämta mig precis då.


Och sen tog det hus i helvete. Kompisen jag var med är enligt min bror den äckligaste människan i hela världen, och öppet lesbisk. (Nej, vi är inte tillsammans och jag har inte en tanke på att bli det heller).

Hur som helst, brorsan kläcker ur sig:  Hon är så jävla äcklig, är du också lebb? Är hon din flickvän?

Jag: Nej, vi är inte tillsammans.

Brorsan: Men du är lebb?

Jag: ....

Brorsan: Åh, fyfan. Jag känner inte dig. Jävla äckel. Kan du inte bli kristen istället? Det vore fan bättre. Man kan inte va kristen och lesbisk samtidigt, det är som att vara moderat och rösta på vänstern.


Och så höll det på, hela eftermiddagen och kvällen.

Brorsan: Ditt feta lesbiska missfoster. Är du sur för att du inte fick vara med din äckliga älskling?

Jag: Håll käften!

Brorsan: Vet du varför du aldrig har haft nån pojkvän? FÖR ATT DU ÄR SÅ JÄVLA MISSLYCKAD! Du sitter ju bara här hemma och du har inga kompisar, du är så jävla avundsjuk på mig... osv, osv.

Om jag kommer med motargument blir det:

Brorsan: Men jag är ju inte fet i alla fall!


Oh, skulle kunna döda människan. Vad är det för fel på ungjävlen? Och han ska vara 18 år...  

Är det konstigt att jag måste självmedicinera mig?

Det som är så illa är att hans åsikt om mig stämmer precis med min egen åsikt om mig själv, det kanske är därför jag blir så upprörd. Suck.  




 
 
magda

magda

15 maj 2008 06:06

f*n vad jag vill smälla till din bror, man säger inte så till någon! och ibland så lyckas man hålla imot och ger efter tex med chokolad när man mår dåligt över något sådant. tur att du inte studentbantar iaf.kramar

http://KillMissAmerica.blogg.se

 
Beda

Beda

15 maj 2008 09:39

Allvarligt. Din bror verkar inte frisk. Att uttrycka sig sådär som han gör är ett tecken på svaghet och dåligt självförtroende. Han verkar behöva trycka ner andra och beskriva andra som dåliga för att framställa sig själv som bra. De som beskrivs och trycks ner brukar oftast vara de som enligt "oskrivna" regler har lägre rang i samhället, så som lesbiska, bögar, svarta, kvinnor (frugan dottern systern och så vidare).Det låter som han behöver hjälp faktiskt. Min bror var också väldigt jobbig när jag växte upp, och sedan började han knarka och fick diagnosen antisocial personlighetsstörning. Han var mammas favoritbarn och fick sitt ego närt samtidigt som han såg hur dåligt hon behandlade mig. Han tog efter sättet att hantera sin egen osäkerhet och ångest. Jag undrar vad som fått din bror att bli sådär. det är nämligen INTE okej! helt oacceptabelt beteende!!!!!

http://sned.bloggagratis.se

 
Don't mind me

Don't mind me

15 maj 2008 23:32

Nej, det är inte konstigt att du måste döva dina känslor när du får stå ut med regelrätt mobbning på hemmaplan! Det värsta är ju att din bror utnyttjar ätstörningsproplematiken och trycker där han vet att det gör mest ont. Vad säger dina föräldrar om det här?

http://dontmindme.blogg.se

 
Ingen bild

mats

15 maj 2008 23:35

Haha, jobbig bror.

 
jessi

jessi

17 maj 2008 16:46

asså din brorsa verkar seriöst help störd .

http://snuttjessikelly

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards