Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

Mina tre bästa vänner

Av S - 12 maj 2008 21:41

I den materiella värld vi lever i är det lätt att fästa sig vid vissa prylar, som man snart inte klarar sig utan. Just nu toppar dessa min lista:


iPoden: Jag är beroende, och inte bara lite. Der finns musik för allt, alla tillfällen. Glad musik, ledsen musik, komplicerad musik, enkel musik, vacker musik, galen musik, nostalgisk musik...ja, listan kan göras lång. Och för att citera Shawn Colvin: If there were no music, I would not get through...


Tights:  Är inte detta ett alldeles ypperligt plagg? Att krångla på sig ett par tighta, hårda jeans på morgonen är oftast ingen hit för mig. Kanske fler än jag som kan förstöra dagen med att känna att jenasen sitter åt lite mer än sist?  Eller så sitter de åt på fel ställe, eller är rentav för stora efter några veckors sträng diet. Lösningen? Man kan ta på sig tights. De passar till det mesta, de är sköna, moderna och jag känner mig faktiskt rätt snygg i dem. Hoppas att trenden håller i sig, åtminstone tills jag får ordning på den här ständiga viktpendlingen. 


Cykeln: Vad är våren utan cykelturer? Helst i solnedgång kombinerat med bästa vän nummer 1, iPoden. Då är det faktiskt inte helt fel att bo ute på landet. Bra motion är det också. Jag föredrar en lång cykeltyr framför en joggingtur, speciellt efter en hetsätning då man garanterat vänder magen totalt ut och in om man ger sig på att springa.


Men, allvarligt. Jag har faktiskt människor omkring mig som betyder mer för mig än dessa prylar. Annars skulle det bli himla ensamt om det var punka på cykeln en dag.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards