Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Tack tack tack

Av S - 16 maj 2008 15:31

Ringde till dietisten i förmiddags och ÄNTLIGEN fick jag tag på människan. Hon hade ordnat en tid för utredning på vuxenpsyk om två veckor! Skönt att det händer något konkret. Och jag ska försöka lägga alla kort på bordet så att dom inte bara viftar bort alltihop som sist: Vi tror inte att du passar här...


Maten fungerade för övrigt igår, och förhoppningsvis idag också, trots en början till hetsätning i morse. Gick ut och cyklade i regnet istället, men det var rätt trevligt faktiskt.


Är så fruktansvärt nervös inför studenten, att jag inte kommer att klara det (hur man nu inte klarar studenten). Alla pratar om studentveckan och menar att de ser fram emot den. Jag får nästan psykbryt av att tänka på alltihop, vet inte varför. Förstår inte hur jag ska klara av att vara social i en hel vecka och springa på fester och en massa jippon hit och dit. Social fobi, yes. Jag tycker det är jobbigt att gå på bio en kväll, hur ska jag klara en vecka??

Det känns rätt konstigt att den största utmaningen med hela gymnasiet är att klara ev festarveckan innan man går ut. Vad är det som är fel i min hjärna? Hur kommer det sig att alla kompisar tycker att det ska bli det roligaste i livet då jag önskar att jag kunde få sova i en månad så att jag slipper närvara?

Och jag kan ju inte skylla på att jag känner mig obekväm med mig själv, min kropp. Rent objektivt sett är det ju mängder av tjejer som väger mer än vad jag gör som ser fram emot studenten i alla fall. Fast jag har ändå det som huvudorsak, att jag inte vill ta med mig kroppen till studenten.

Och alla fotograferingar, alla bilder som kommer sparas hela livet.. =/


Funderar på att dricka mig igenom veckan, som alla andra. Men då är jag rädd för dels att jag tappar kontrollen över maten (vilket förmodligen kommer hända ändå), dels att jag säger en massa dumma saker (läs: berättar om mina hemligheter..) Så, hm, hur ska jag ställa mig till detta? 


Oh, gud, jag har verkligen fel fokus. Ska ägna min tid åt att hoppas på stipendium istället.

 
 
Ingen bild

mats

16 maj 2008 17:53

Inte så konstigt väl att man oroar sig för dom sakerna som man verkligen funderar på. Du får väl blanda lite fest, drickande och gömma sig i garderoben...

 
magda

magda

16 maj 2008 21:33

gud vad bra med vuxenpsyket! hopaps dom är vettiga! sup dig inte genomden sista veckan då minns du ju inget plus att du kan skratta åt alla som gjorde det och gjorde bort sig om du håller dig nykter.

http://KillMissAmerica.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

17 maj 2008 09:20

Tror inte att du är ensam om att känna som du gör. Alla tänker som du: alla andra... ja, du vet. Många tycker säkert att det är skitjobbigt med studenten, precis på samma sätt som du.

Håller med Magda: sup dig INTE igenom den...

Sköt om dig och ta vara på sommarn! Jag ska jobba hela sommarn :o) Kram från en Tant!

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards