Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

The Art of Blogging =)

Av S - 5 maj 2008 17:54

Jag funderar på en grej (nej men vad ovanligt säg!)


Det här med att blogga, det kan man ju göra på många olika sätt. Antingen skriver man lite när man känner för det, spontana inlägg med mer skitsnack än värde, eller så skriver man mer sällan och lägger ner lite mer tid på att verkligen få ut det man vill säga.


Vilket av dessa sätt är bäst? Eftersom jag är lite av en perfektionist ser jag hellre att jag skriver mer sällan för att känna att jag åstadkommit något med inläggen, men syftet med bloggen är väl mer att "skriva av sig", alltså bara babbla om en massa nonsens när man inte har något bättre för sig (dvs - jag har aldrig något bättre för mig). Så hm.. how to do this?


Meningslösa inlägg känns ganska meningslösa. Detta inlägg hör definitivt till den kategorin. Spontant och inte ett dugg genomarbetat.

 
 
magda

magda

5 maj 2008 18:59

min åsikt är nog, varför inte balnda? man behöver ju skriva av sig så man kan ju skriva avrje dag men man kan skriva meningsfulla inlägge då och då..

har du inga husdjur eller något då..? och om du inte kan vara med kompisar så kan du ju börja pyssla eller något så att du ahr något annat att göra. Jag har ju då hunden och han får mig att tänka på hans träning osv. Du kan ju ha som mål att ta dig in till stan någon kväll och bara hänga någonstans :)
kram

http://KillMissAmerica.blogg.se

 
Ingen bild

Don't mind me

5 maj 2008 19:43

Vet inte riktigt vad som är bäst, men om man vill öva på att inte vara så perfektionistisk kan det nog vara idé att bara skriva ner det man känner, även om det är ostrukturerat och kanske verkar meningslöst. Det var i alla fall tanken med min blogg, men jag vet inte om det går så bra :P Om jag mår riktigt dåligt brukar jag bara skriva på, men annars tar jag på mig "lärarglasögonen".

 
enmamma

enmamma

6 maj 2008 16:50

Min åsikt är också att varför inte blanda??
Varför inte prova?! Många gånger kan de ogenomtänkta inläggen säga mer än genomtänkta. Ha en bra dag. Kram

http://enmamma.blogg.se

 
Joanna

Joanna

6 maj 2008 21:08

svar: nej min kropp är korkad nog att tro att den behöver det. den behöver inte mat. den behöver svält och träning. den är överbelastad av mat och fett (-mat omvandlad till fett).

http://lifeasjoanna.blogg.se

 
David

David

6 maj 2008 22:15

Det där jag har också funderat på många gånger. Min blogg verkar bli en blandning. Många gånger är det faktiskt också de där inläggen som jag aldrig trott någon skulle kommentera som faktiskt får flest kommentarer och där flest blir engagerade!

::David

http://www.spanskawilma.se/david/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards