Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Sockerkriget

Av S - 6 maj 2008 21:49

Funderar på om jag ska döpa om min blogg till det. För det sammanfattar mitt liv ganska bra just nu.


Men. Jag vann sockerkriget i lördags, hanterade sockerkriget i söndags, vann sockerkriget igår och vann sockerkriget idag.

Jag kan äta glass i sommar, men inte nu, intalar jag mig om och om igen. För tillfället fungerar det hyfsat.


Dessutom har kompis M deklarerat att hon inte ska äta glass förrän efter balen: Jag måste få på mig min klänning. Visserligen är hon inte vidare konsekvent så det kan hända att hon har glömt det imorgon, men jag tycker det känns kanon för då blir det inga jobbiga: "Men varför ska inte du ha glass? Du kan låna pengar av mig, eller jag kan bjuda! Jo, men en liten glass ska du väl ha?"


Vår och glass. Måste vara den värsta kombinationen någonsin. Kan vara en av anledningarna till varför det har gått utför på våren de senaste...tre-fyra åren. Hoppas verkligen att det kommer en vår då jag kan äta glass utan att känna: jag vill ha mer, mer, mer eller: usch, varför åt jag glass, nu kan jag inte äta något mer idag...

 
 
Ingen bild

L

6 maj 2008 22:07

Den dagen kommer..kanske fortare än du tror! =) KRAM

 
magda

magda

7 maj 2008 06:08

det komemr en sån vår tro mig! vad stark du är som klarat dig! Och även om kompisarna äter glass behöver ju inte du gör adet, dom kan intebestämma vad DU ska göra. kram

http://KillMissAmerica.blogg.se

 
magda

magda

7 maj 2008 06:17

gud vad kul rider eller har ridit också. det är så mysigt :) du kanske kan bli medrytatre nån gång i veckan då. för det kanske inte är så kul att träna katten :P

http://KillMissAmerica.blogg.se

 
Miste

Miste

7 maj 2008 09:33

Känner så igen det där.. Jag var livrädd för socker och ja det kändes omöjligt att övervinna den rädslan. Men vet du vad??? jag har lyckats. Genom att utmana mig, prova och inse att inegt farligt händer. Jag äter socker ofta nu, jag äter sylt, saft, fikar, tja, flera ggr per dag och jag är smal. Socker är inte farligt, det är energi som allt annat.

http://mistelaj.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

7 maj 2008 16:29

Här får du en länk som handlar om LCHF - lågkolhydratkost och hur den kan påverka ätstörningar.

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=%C3%A4tst%C3%B6rningar_anorexi_bullimi

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Don't mind me

Don't mind me

8 maj 2008 22:19

Glass hör ju våren och sommaren till! Tänk den dagen när du inte dagligen behöver utkämpa ett krig med dig själv, och kan ta en glass utan att få hetssug eller reflektera över hur du ska kompensera. Kanske nästa vår?

http://dontmindme.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards