Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Om man blundar försvinner man...

Av S - 24 april 2008 19:10

... tyvärr inte, men visst vore det himla smidigt?


Idag kändes det åtminstone som om det skulle varit på sin plats. För det första missade jag bussen i morse, den var fem minuter tidig, vad gör man? Tar nästa eller går och lägger sig under täcket igen. Jag valde det tidigare. Grattis till mig!


Sen måste jag vara lite mer negativ och säga att jag inte tycker om våren. Visst, det är underbart med sol, värme ljus och så egentligen, men jag skulle helst gömma mig i vinterjackan året om...

Plötsligt är det folk överallt i tunna linnen och med tunna armar och jag kan inte låta bli att påverkas av det. Önskar att jag kunde blunda och försvinna. Känner mig bara helt felplacerad. Uttittad.

Dessutom vandar alla par längs gatorna hand i hand och äter glass. Glassen ja...

Jag borde egentligen vara glad idag för jag lyckades äta glass utan att varken hetsäta efteråt eller skära ner på maten. Hoppas bara att det inte är sånt här väder resten av våren och sommaren för det kommer inte att hålla. Det är nog med utmaningar redan som det är.


Sedan fick jag något konstigt infall och bestämde mig för att prova bikini efter skolan. Jag fattar inte varför jag gör det när jag vet hur det blir. Kanske är det för att jag faktiskt vill bada i sommar, men det är tveksamt om det blir så, med tanke på dagens ... ja, inte bra upplevelse. Det gör mig bara ledsen att det är jag själv som har förstört min kropp. Kan den inte bara sticka härifrån ett tag?


Eller om jag ska sticka härifrån ett tag och ge mig ut och jogga eller promenera lite? Få lite sol på mig och glädja mig åt att kroppen faktiskt KAN springa...



Update: Livet borde väl innebära något mer än att visa sig perfekt i bikini? Nu får jag f a n skärpa mig!

 
 
Zanning

Zanning

24 april 2008 19:46

Jag hittade boken, men skulle nog helst vilja köpa den själv... Vet inte var jag ska få tag på den bara! Tänkte faktiskt också på att jag kunde vara en som skrev ett arbete... Vad menar du med att du har förstört din kropp (upp eller ner). Provade nämligen också bikini idag, men tyckte liksom att jag såg så otroligt tanig ut upptill över axlarna... Skyllde de på att de måste ha speglar som gör att man ser smalare ut...

http://zanning.blogg.se

 
magda

magda

24 april 2008 20:24

ser att du också märker av sommaren som närmar sig med stormsteg. jag är verkligen skiträdd för vikten och hur jag kommer se ut alltså. kram

http://killmissamerica.blogg.se

 
Ingen bild

mats

24 april 2008 20:57

Haha JAAAAA. Inte för att tror att livet går ut på nåt annat heller, det ska bara levas!
Upplevas.

 
stars in heaven

stars in heaven

24 april 2008 21:34

Jag tror att du är vacker precis som du är :)

http://tessiiie88.blogg.se

 
Don't mind me

Don't mind me

24 april 2008 22:39

Håller med om att det hade varit trevligt att försvinna ibland, att få ta en paus från den inte så alltid trevliga verkligheten.

Tonårstiden behöver förstås inte vara den lyckligaste tiden, men det är ändå en period när det är "meningen" att man ska uppleva många nya saker och utvecklas som person. Jag känner mig i princip som samma människa som när jag var 16, och stressas av hur livet går mig förbi medan jag befinner mig i det här vakuumet. Både du och jag har framtiden framför oss, men då gäller det att vi tar vara på den. Att det ska vara så himla svårt! Kram

http://dontmindme.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 april 2009 09:42

Då har man vaknat till ännu en meningslös dag. Fast idag ska jag iofs leka med en kompis, hör och häpna. Det kan ju bli trevligt. Hoppas jag. Beror helt på mig. Just nu funderar jag om jag ska köra på förnekelsegrejen och bara säga allt är bra, just ...

Av S - 23 april 2009 18:22

Ja alltså. Det var ju ett tag sen jag skrev något i den här bloggen. Men jag startar bara nya hela tiden och det verkade ju onödigt så jag loggade in här. En blogg där jag kom ihåg lösenordet :)   Läste lite i bloggen här, skrev för ungefär ett år se...

Av S - 24 maj 2008 10:48

Funderar lite på om jag ska byta blogg.. dels för att bloggagratis.se är lite... ja, inte så bra... och för att den här bloggen börjar spåra ur lite. Vill skriva lite mer seriöst, inte bara en massa skitsnack som det lätt blir här. Och eftersom den h...

Av S - 23 maj 2008 09:20

Detta är inte okej. Ville bara säga det. Men jag har en plan för det här, det kommer gå som smort...inte. Men det är värt ett försök i varje fall.   Så bered dig på en överraskning.   *   För övrigt är jag på storstadsbesök. Igår tog skolan slut fö...

Av S - 21 maj 2008 22:04

Sätt inte i er en halv sats chokladbollar och stick ut och cykla 2 mil efteråt. Det känns ungefär som om två järnhänder borrar in fingrarna omkring magsäcken. Aj.   Men chokladbollar är himla bra. Om jag äter det till middag försvinner socker- och m...

Ovido - Quiz & Flashcards