Alla inlägg den 24 april 2008

Av S - 24 april 2008 19:10

... tyvärr inte, men visst vore det himla smidigt?


Idag kändes det åtminstone som om det skulle varit på sin plats. För det första missade jag bussen i morse, den var fem minuter tidig, vad gör man? Tar nästa eller går och lägger sig under täcket igen. Jag valde det tidigare. Grattis till mig!


Sen måste jag vara lite mer negativ och säga att jag inte tycker om våren. Visst, det är underbart med sol, värme ljus och så egentligen, men jag skulle helst gömma mig i vinterjackan året om...

Plötsligt är det folk överallt i tunna linnen och med tunna armar och jag kan inte låta bli att påverkas av det. Önskar att jag kunde blunda och försvinna. Känner mig bara helt felplacerad. Uttittad.

Dessutom vandar alla par längs gatorna hand i hand och äter glass. Glassen ja...

Jag borde egentligen vara glad idag för jag lyckades äta glass utan att varken hetsäta efteråt eller skära ner på maten. Hoppas bara att det inte är sånt här väder resten av våren och sommaren för det kommer inte att hålla. Det är nog med utmaningar redan som det är.


Sedan fick jag något konstigt infall och bestämde mig för att prova bikini efter skolan. Jag fattar inte varför jag gör det när jag vet hur det blir. Kanske är det för att jag faktiskt vill bada i sommar, men det är tveksamt om det blir så, med tanke på dagens ... ja, inte bra upplevelse. Det gör mig bara ledsen att det är jag själv som har förstört min kropp. Kan den inte bara sticka härifrån ett tag?


Eller om jag ska sticka härifrån ett tag och ge mig ut och jogga eller promenera lite? Få lite sol på mig och glädja mig åt att kroppen faktiskt KAN springa...



Update: Livet borde väl innebära något mer än att visa sig perfekt i bikini? Nu får jag f a n skärpa mig!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards